my art (2018)

Thread Topic: my art (2018)

Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
i'm going to make a new art thread for 2018
please don't hate me for remaking my art thread again OTL
i just like starting fresh every once in a while and putting everything in one place feels kinda clogged, so

br0wniebunny's art thread 1.0 (jan. 2015 - aug. 2016)
br0wniebunny's art thread 2.0 (aug. 2016 - dec. 2016)
br0wniebunny's art thread 3.0 (jan. 2017 - dec. 2017)

now on with the art
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
my computer's power cord suddenly stopped working for whatever reason, so i haven't drawn in a few months
i recently got a new power cord though, and i'm starting to get back into it
i finished this maybe an hour ago? i know it's not a big improvement from my works from a couple of months ago but i'm starting to explore new styles and ways of shading i think



his name is ray(/saeran) from mystic messenger and i really like him, he's one of my favorite characters
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
any constructive criticism is nice by the way, i know i wasn't really open to it in the past but i'd really like to get better and i think any kind of comment would help
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
i haven't really tried anything new regarding poses, which i'd really like to start doing
i'm just scared of it turning out bad, so i always go back to what i'm used to lol
i'll do my best to practice and improve though
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
this is my oc kimi, i have a feeling i showed you guys some pic of her and she had crazy spiky blonde hair with pink highlights
i thought of doing some kind of character development and have her turn from scene/punk to pastel goth
maybe dye her hair blue, wear pleated skirts and have light lavender-colored hair



does she look muscly to you guys? i've been working on body types too, and i wanted to make it known that she works out haha
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
that's all i have for right now
i'll upload more later
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
haha i said "dye her hair blue" and "have light lavender hair"
i haven't really decided which one yet as you can see
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
i'm not entirely sure about this redesign yet
this is the general idea though, maybe i'll make smaller changes with her appearance along the way

Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
???
how does this design look

Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
compare the new design to her old ref too
and i mean really old ref.. look how much my style changed

Kalafina
Joined: Feb 11, '15
Status: Senior
You are getting way better at details! :o
absol heart
Joined: Sep 30, '12
Status: Hot Shot
loving the faces, but when compared to the body, they seem sorta... Short? try elongating your bodies a bit more so your characters don't look off.
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
kala: thank you!

absol: okay, thanks ^^ i'll take that into consideration
Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
colored lineart ver
will color and shade soon

Br0wnieBunny
Joined: Apr 7, '13
Status: Expert
also, i tried making the face a tad bit longer
idk if it's noticeable though lol